Hercegnős és egyéb versek

sze

2009

Szerelemvirág

Apró magot ültettem szívemben.
Kicsi volt, de máris átkozott.
Reméltem, hogy elpusztul majd csendben,
De egy nap már hajtást is hozott.

Kis hajtás volt ez és nagyon gyenge.
Azt hittem, hogy életképtelen.
De szegényke nagyon akart élni,
S tudtam, meg kell
őt segítenem.

Gondozgattam, kötözgettem szépen,
Hogy ne bántsák gonosz, vad szelek.
És ahogy a kicsi lényt neveltem,
Rájöttem, hogy megszerettelek.

Jó érzés volt, még többet akartam.
Ez a virág volt a szerelem.
Nevelgettem, szeretgettem folyton
Csak hogy nagyobb, még nagyobb legyen.

Öntözgettem a reménnyel csendben.
És hálás volt, n
őtt, terjeszkedett.
Azt hittem, hogy er
ős lesz és boldog.
De gyenge volt, bús és elveszett.

Amikor már bimbó hajtott rajta,
Kezed közé került a virág.
Tépted és
ő panaszkodni kezdett.
De nem bántam. Azt mondtam: Csináld!

A növényem zokogásba tört ki.
Sajnáljam
őt, vagy dühös legyek?
Tanácstalan tekintettel álltam,
Mint anya, ha hisztis a gyerek.

Megsajnáltam. Nem
ő, én hibáztam.
Én akartam, hogy kihajtson bennem.
Mert mikor a magot megtaláltam
Rossz kertésznek kellett volna lennem.

És most mi van szegény teremtéssel?
Napok óta szárad már szegény.
Nem öntözöm, de ki nem irtottam,
Mert eddig még ott volt a remény.

Nem élhet, de megölni sem tudtam,
Mert, hogy n
őjön... arra várt szívem.
Akartam, hogy szerelemmé váljon,
Ami most már halódva pihen.

Nem akartam bántani virágom.
Ártatlan. S a b
űnös? Bárki más.
Ha nem kívánt gyerek jön világra
Soha nem a gyerek a hibás.

Most nem tudom, mi legyen a sorsa
Sírok, s könnyem csendben öntözi.
S mint fuldokló úgy nyel minden cseppet,
S gyönge szárát maga kötözi.

A sós könnyek talán elpusztítják.
Az lenne a legjobb, gondolom.
Mert megölni úgysem lennék képes.
De fáj, hogy él, s én nem gondozom.

Mit tehetnék? Tépjem ki tövest
ől?
Hogy a mag se maradjon tovább.
Vagy könnyezzek, fojtsa meg a lelkem
S várjon még egy nem lév
ő csodát?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hercegnok.blog.hu/api/trackback/id/tr841377007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hercegnős és egyéb versek

Versek mindenről. Kezdetben csak hercegnős verseket akartam írni a blogba, de azt hiszem több témában is fogok ide verseket feltenni. Mivel több oldalon láttam néhány versem, ami meglepett, arra kérek mindenkit, aki esetleg szeretné az oldalára kitenni őket, hogy előtte legalább egy e-mailt küldjön. Köszönöm:)

Friss topikok

süti beállítások módosítása